Valve SteamOS'u Getirdi!



Birkaç hafta önce Steam Machines ve Steam Controller ile birlikte tanıtılan Linux tabanlı işletim sistemi SteamOS, şuan itibariyle indirmeye sunuldu. Steam Machines ve Controller test cihazlarının dağıtımına başlanmasıyla birlikte işletim sisteminin dosyaları da indirilmeye hazır.

Steam Community’de Valve yetkilileri tarafından açılan başlığa göre SteamOS bu adresten direk olarak indirilebiliyor. SteamOSInstaller.zip ve SYSRESTORE.zip dosyalarının bulunduğu klasörde ayrıca MD5 ve SHA512 değerleri gösteriliyor. SteamOSInstaller 960 MB alanı kaplayan, SYSRESTORE.zip ise 2,4 GB’lık bir alanı kaplayan boyuta sahip.

Dosyaların yayınlanmasının ardından birçok uyarılar gelmeye başladı. Steam Community’de Valve çalışanlarının belirttiği üzere SteamOS AMD ekran kartlarıyla şimdilik uyumlu olarak çalışmıyor. Ayrıca UEFI boot desteğinin bulunması da şart. Tam sistem gereksinimleri ise göz korkutuyor;
  • Intel veya AMD 64-bit destekli işlemci
  • 4GB veya daha büyük RAM
  • 500GB veya daha büyük sabit disk
  • NVIDIA ekran kartları (AMD ve Intel ekran kartları için destek yakında)
  • UEFI boot desteği
  • Yükleme için USB portu


Alchemist olarak adlandırılan SteamOS 1.0 sürümü, Debian Linux tabanlı bir işletim sistemi olduğu için Windows oyunları bu işletimde ne yazık ki çalışmıyor. Ancak Valve’in yaptığı açıklamaya göre Windows'a ait oyunları, Windows tabanlı bir bilgisayardan yayın yaparak oynanabilecek.

Yorumlar

  1. Adamlar oyun firması oyun oynanmıyacak işletim sistemi çıkarıyorlar. :D

    YanıtlaSil
  2. Şuanda SteamOs kullanıyorum bir sorun yok.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder