Facebook yöneticileri, sosyal ağın en çok tepki alan reklam şekli olan "Sponsorlu haberler/paylaşımlar" formatından vazgeçtiklerini açıkladılar.
Kullanıcıların beğendikleri veya okudukları paylaşımlara göre arkadaşlarının sayfalarında reklam çıkaran bu uygulama mahremiyet endişeleri ile büyük tepki görüyordu.
Facebook bu reklam formatını 9 Nisan gününden itibaren artık kullanmayacak.
Facebook bu süreyi, reklam verenlerin ve geliştirici ortakların gerekli uyarlamaları yapmaları için verdiğinin de altını çizdi. Böylece Sponsorlu Haber formatını kullanan reklam verenler ve uygulama geliştiriciler, çalışmalarını yeni sisteme adapte edebilecekler.
Sponsorlu haberlerde, örneğin bir kullanıcı bir restoranda check-in yapmışsa, o kullanıcının arkadaşları, restoranın reklamlarında kullanıcının profil fotoğrafını görerek, onun o restorana gitmiş olduğunu anlayabiliyorlardı.
Bunun da mahremiyeti ihlal eden bir uygulama olduğunu dile getiren Facebook kullanıcıları, reklamlara büyük tepki gösteriyorlardı.
Facebook daha önce, kullanıcıların hesaplarının bu reklamlarda kullanılmasını engellemesini sağlayacak gizlilik ayarlarını devreye sokmuştu ancak bu gizlilik ayarını bulmak ve devreye sokmak, sıradan veya bilinçsiz bir Facebook kullanıcısı için kolay değildi.
Dolayısıyla, insanlar şikayetlerine devam ettiler ve Facebook sonunda uygulamadan tamamen vazgeçti.
Çok saçma bir reklam strajedisiydi.
YanıtlaSil