Hreflang Etiketi Nedir?

Hreflang Etiketi Uluslararası hedefleme bildiren bir tag'dir.



Uluslararası hedefleme belirli bir ülkede yaşayıp belirli bir dili konuşan kullanıcılar için tasarlanmış bir veya daha fazla web sitesini yönetiyorsanız arama sonuçlarında, sayfalarınızın alakalı dil ve ülke sürümünün görüntülendiğinden emin olmak istersiniz. İçeriğin doğru kitleye ulaşmasını sağlamak için iki genel yöntem kullanabilirsiniz;

1 - URL Düzeyinde Hedefleme

Bunun için üç yöntem kullanabilirsiniz:

Sayfa düzeyinde işaretleme

Her bir sayfanın alternatif dil sürümlerini listelemek için sayfalarınızın <head>bölümünde <link rel=”alternate” hreflang=”x” href=”alternateURL”> etiketini kullanın. Her bir sayfa, kendisine ilişkin diğer tüm dil değişkenlerine bağlantı sağlayan bir hreflang etiketi ve bunun yanı sıra tekrar kendisine başvuruda bulunan bir etiket sağlamalıdır. Daha ayrıntılı hedefleme için hreflang özelliğini kullanarak dil ve ülke kombinasyonlarını (ör. en-ie, en-ca, en-us) kullanabilirsiniz. İçerik yönergeleri bölümümüzde hreflang etiketi hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Site Haritası

Sayfalarınıza ilişkin dil ve bölge alternatiflerini göndermek için site haritalarını kullanabilirsiniz
.

HTTP üst bilgileri

HTML olmayan dosyalar (PDF gibi) yayınlıyorsanız bir URL’nin farklı dil sürümünü belirtmek için bir HTTP üst bilgisi kullanabilirsiniz.




2 - Site Çapında Hedefleme

Site URL’lerinizin alternatif dil değişkenlerine eşlenmesini sağlamaya ek olarak, muhtemelen coğrafyaya özel alan adları da kullanır veya tüm site yapınızı belirli bir coğrafya ve dil tercihine göre içerik yayınlayacak şekilde yapılandırırsınız.

Yorumlar